tisdag 8 juni 2010

50/50

Smög just in i sovrummet för att obemärkt krypa ner i sängen och tacka för mej. Min nattröja låg på min plats och jag satte på mej den, utan att se efter om den var åt rätt håll. Det var den naturligtvis och som vanligt inte. Då slog det mej, att så fort jag står inför ett 50/50-tillfälle, så misslyckas jag. Alltså med det menar jag att av de två möjliga alternativen så sker det jag minst önskar. Jag får till exempel tamejfan alltid upp tampongen när jag raffsar efter mitt cerat, eller plockar jämt upp det Bugg jag är minst sugen på för tillfället ur fickan. Eller när man hör tåget röra sej och precis kommit nerför rulltrappan, bara för att inse att det inte var Mörby Centrum som jag hoppats på utan Ropsten (som jag ska med) som gick. Alla såna där småhändelser som får en att liksom bara "Jahapp...".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar