måndag 21 juni 2010

København

Gud vad jag är trött! Min kropp värker och jag sover microsömn till och från hela tiden.

Men vilken resa!

Tänker inte sitta här och skriva vad vi gjort och inte gjort utan jag gör helt enkelt som käre partnern och resekamraten Emma föreslog.

Plus- och minuslista:
+
Sällskapet; Emma och Olga. Två mycket nära och fina vänner
Alla små privata loppmarknader vi hittade i stadens utkanter
Den danska designen, man ville köpa allt
Hotellfrukosten
Nørrebro
-
Den döde som rullade förbi på bår när vi glada drack varsin ekologisk Humle på en uteservering i solen (vad hände liksom?)
Det faktum att den döde var en man som valt att ta livet av sej med hängning (trevligt!)
Den injicerande heroinisten som punkterade vårt glada humör på morgonkvisten (Men hallå vad är det frågan om?)
Att det var en timmes föresening på hemresan och att det utöver det även tog 50 min att få vårt incheckade bagage (bara för att runda av..)

Kort och gott: en annorlunda men mycket lyckad miniweekend!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar