måndag 14 juni 2010

Min strapats

En gång varannan månad ungefär, så går jag en längre sträcka för att handla lite kattmat. Det började för kanske 4 år sen när jag gick förbi på SoFor Pets på söder, av en händelse. Gick in, blev medlem, och sen dess har jag handlat min kattmat där. Den kostar betydligt mindre och personalen är fantastisk. Sen har de alltid erbjudanden och tuffa tips till en kattägare som mej.
Så därför väljer jag den långa vägen när det är dags för kattmat (för om 2kg torrfoder som kostar 300:- ska ses som billigt, ja då kanske ni förstår mitt val..).

Min vän Emma W påpekar dock gärna det faktum att jag faktiskt går från Hjortis till Söder bara för att handla den här kattmaten. Hon tycker det är fantastiskt kul. Idag var det dags att promenera bort mot söder och SoFor Pets och när vi pratades vid tidigare sa hon "Om jag hade en blogg så skulle jag berätta om hur du går igenom hela stan för din kattmat". Hon har ingen blogg. Men det har jag.

Kanske ska tillägga att jag går enbart för att jag är mammaledig. Förr i tiden, när Eje inte fanns, så åkte jag givetvis tunnelbanan. Någon måtta får det va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar