onsdag 27 oktober 2010

Tjuvlyssnat på lidingöbanan

På lidingöbanan hem så hamnade jag bredvid en medelålders kvinna (A). Plötsligt dök en man upp och ställde sej framför henne (B). Hon såg lagom road ut. Och jag blev lagom road av deras samtal. Fy fan för såna samtal säger jag bara..

A: Men hejsan jag såg inte att det var du!
B: Jo hej!
(paus)
A: Så du åker Lidingöbanan nu?
B: Ja... Den är så bra. Och så går den snabbt också.
A: Ja, jag gillar att åka den. (paus) Smidigt.
B: Jag med. Mycket enklare för mej än att ta bussen har jag märkt.
A: Ja. (paus) Tur att den finns.
B: Ja.
(lång paus)
B: Annars då?
A: Nej men det är bra. (paus) Lite kallt bara. Men så är det ju.
B: Ja. Det är ju höst. Snart vinter.

Sen slutade jag lyssna. De stod i alla fall kvar när jag gick av vid Baggeby. Så de står väl kvar där än och snackar tåg och väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar