lördag 7 augusti 2010

Den inre kretsen av Mari Jungstedt

Då har jag plöjt tredje boken av Mari. Nummer två fick om ni minns klart godkänt, kanske lite mer dessutom. Men nummer tre... Nja.. Den här boken är faktiskt sämre än sin föregångare. Så trots min tes om att genomarbetade relationer skulle höja handlingen och att "allt" finns med så saknar jag något. Den här boken drar ingen fördel alls av att vara nummer tre i ordningen.
Relationerna man fått följa blev mindre intressanta och vissa delar kändes rent utav onödiga. Och känslan av att vilja veta mer, efter den cliffhanger hon lämnar i slutet, infinner sej inte. Sen tycker jag själva brottet var lite väl makabert, snudd på fantasilöst.

Det får därför bli 2 små Skittles. Av 5. Och eftersom jag är hemma nu så vill jag illustrera med en bild givetvis!



Jag köpte ändå fyran idag. Ja jag är väl störd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar