lördag 28 augusti 2010

Fyrvaktaren av Camilla Läckberg

Ja då låg man och hetsläste igår. Den var bra, riktigt bra! Nu är tydligen inte alla (läs Buppe) av samma åsikt. Men det spelar ingen roll. Min blogg, mina åsikter.
Så! Boken var skitbra helt enkelt. Brottet var kanske inte supergenomtänkt (åberopar tjugofemte budordet) men handlingen omkring var välskriven och fler än en gång så skumläste jag nästan, för att snabbare kunna se vad som skulle hända. Camilla är bra på att lägga ut en massa små lösa trådar och det är dem man vill åt, så att säga. Men inte alla knyts ihop på ett tillfredsställande vis, om man kan uttrycka det så. Därför blir det inget toppbetyg. Men de andra, bra knutna trådarna, gör att bokens helhet blir mer än godkänt.
Så utan att ha dryftat något om bokens handling så är jag klar med
min recension!
Resultatet? 4,5 Skittles av 5

Ni kanske undrar om bilden? Det är en bit ur boken. Om man är med i kändissvängen så vet man att Camilla är gift med en viss Martin Melin, polis och fd deltagare i Robinson, varför han även gått under namnet Robinson-Martin. Läs andra stycket. Den där Camilla Läckberg har humor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar