onsdag 28 juli 2010

För ett år sedan II

Vart var jag? Jo, vattnet ja.
Eftersom vi precis fått vår nya säng så ville jag inte blöta ner den (hade sedan flera dagar lagt en handduk på min plats i passande höjd ifall att något skulle inträffa) så gick jag och satte mej i soffan och slog på datorn. Sa till Staffan att försöka få lite sömn. Sen satt jag där och klockade värkarna, som kom och gick
oregelbundet. Vid 7 typ fick jag nog och sa till Staffan att jag ville åka in. När jag pratade med barnmorskan tidigare sa hon att jag
skulle komma in senast 9 för en koll så det var väl lika bra. Vi åkte förbi 7eleven först och handlade Dextrosol, Snickers och CocaCola för det hade jag hört att man skulle ha. Vi blev inskrivna strax efter 07.30 och fick direkt ett eget rum. En knapp timme senare, alltså ungefär 6 h efter vattnet gått, så undersökte de hur öppen jag var.
Svaret var som ett slag i ansiktet.
Jag var öppen 1,5 cm.
Kul. Då hade det knappt börjat med andra ord..

Nu måste jag äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar