torsdag 1 juli 2010

Första ledtråden

Ni som har koll, vet ju att vi snart (10 juli) ska en vecka utomlands. Resan är en överraskning så jag vet alltså inte vart vi ska. Jag har rotat och snokat ska ni veta och det jag lyckats finna är att SAS är det flygbolag vi ska resa med (var förresten inget tufft detektivarbete som ledde mej dit, vi fick helt enkelt hem en taxfreekatalog från dem) samt vilka destinationer just SAS flyger till på lördagar. Det där med destinationer tog jag reda på genom att gå in på Arlandas hemsida och kolla SAS's avgångar veckan innan (dvs den 3e, senare finns inte upplagt än tyvärr).

Det var mitt trixande alltså. Nu har jag även fått en ledtråd. Fick den på telefon idag och det var ett ord. Ordet är Insel. Insel är det tyska ordet för ö. Så vi ska till en ö.

Forskandet fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar