fredag 21 maj 2010

Godmorgon!

Vad hände idag? Varför vaknade Eje innan sex? Jag önskar man på något sätt kunde få veta det, så jag sedan, för all framtid, ska kunna jobba för att det inte ska bli så igen. Är dödstrött känns det som, men ungen sitter (fast) i sin babysitter och kollar Nyhetsmorgon det är skönt.

Igår i parken så diskuterade vi solskydd för barnen. Tydligen så är det så att skyddet oftast inte håller vad det lovar så jag tog upp jakten på den bästa. Testfakta har testat, Expressen likaså och även Vi Föräldrar. Det finns säkert fler men jag orkar ärligt talat inte läsa fler. Det står i princip samma i alla; fysikaliskt filter före det kemiska (för att undvika allergisk reaktion), en kräm med hög solfaktor behöver inte vara bättre än en med lägre (känns betryggande), smörj på rikligt. Summa kardemumma är i alla fall att Garnier Ambre Solaire är den jag ska köpa.

Lägger med en bild på Eje och Lily in action.

1 kommentar:

  1. Ja, dessa morderna tider ;)

    På min tid gick det bra utan solfaktor, dom är ju inte så aktiva mitt i solen ännu.

    Fast man vänjer sig väl.

    ha ha.. Riktig tjejtjusare.. som sin morbror verkar han vara.. :)

    SvaraRadera