söndag 2 januari 2011

Det är fan skillnad på kyckling och kyckling!

Har alltid rafsat reda på den billigaste kycklingfilén när jag handlat. Det har blivit Euroshopper, Ivars, Willys och kanske något annat krafs, för jag har tänkt att "kyckling som kyckling liksom"! Sen nu sist så tjackade jag faktiskt Guldfågeln och idag var det dags att laga mat på den. Eftersom vi hade en filé kvar från ett krafsmärke så hamnade det en katt bland hermelinerna så att säga. Helt plötsligt stod det nämligen klart, det jag trott ha varit kyckling, har fan inte varit det! För jämte en fin hög med rosa fina bitar så låg en hög sorgliga isfiléer. Det är ju ingen mat!

Från och med nu serveras alltså bara Guldfågeln i vårar kök. Kycklingfilé när den är som bäst helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Jag betalar gärna asmycket mer när jag köper kött. Kött ska vara kött, liksom.

    SvaraRadera