tisdag 11 januari 2011

Intervju med mej själv

Eje sover. Staffan är på hockey. Och jag intervjuar mej själv.


Hej Jessica! Vad får man läsa i din blogg?
– Hej! Lite allt möjligt. Jag bloggar helst från mobilen och då är det lätt att lägga upp lite vad som helst. Men oftast blir det nog om min son Eje och mitt liv i övrigt med tankar, funderingar och händelser. 

Vilka är dina styrkor i vardagslivet?
– Att hålla på rutiner, kommer jag igång går allt av bara farten. Det jag är mindre bra på är att gå upp i tid på morgonen så jag slipper göra alla rutiner i raketfart och snubbla över isfläckarna på väg till tåget.

En bok som berört dig?
– Jag har läst många självbiografier, mestadels sorgliga sådana. Det är svårt att välja bara en.

Hur hittar du inspiration för att prestera i arbetslivet?
– Eftersom jag varit hemma i över ett år med Eje och precis (nov 2010) börjat jobba så är jag supertaggad!

Vad gör du om du får 30 minuter över?
– Intervjuar mej själv.

Var hittar du stilinspiration?
– Jag är skitdålig på stilar. Väljer det som är bekvämt och ser någorlunda ok ut. Skulle aldrig vinna något stilpris direkt.

3 saker vi hittar i ditt badrumsskåp?

– Dermalogica, Body Shops White Musk body lotion, Proffs torrschampo. 

En plats du drömmer om att besöka?
– Thailand. Känns som om jag är den enda som inte varit där.

3 saker som alltid finns i ditt kylskåp?
– Buljong, mjölk, Creme Fraishe. 

4 kommentarer:

  1. Buljong i kylskåpet? Vad har jag missat?!

    SvaraRadera
  2. Klart jag kan! ;)
    Fast har många inlägg på "kö" just nu, så den kommer upp imorgon kväll! :p

    SvaraRadera
  3. Haha! Nej nej du har inte missat något. Jag gillar att ha dem där bara, tärningarna. Känns bäst så på någe vis.

    SvaraRadera
  4. Jag har heller inte varit i Thailand.... Puss!

    SvaraRadera