måndag 17 januari 2011

Att välja kassa

Tog en sväng förbi ICA fast det är en bit att gå. Affären här hos oss är helt sjukt dålig och skitdyr nämligen.
Aja, jag var på ICA varje fall. När det var dags att betala så fanns det två kassor att välja mellan. Ni vet, man kör en snabb överläggning i huvudet (hur många före, vagn/korg, gammal/ung, snabb kassör?) för att på så sätt välja den bästa och snabbaste kassan. Jag valde idag den närmsta kassan, för att just slippa den där överläggningen (som ändå alltid tycks vara fel) och när jag står och packar varorna så sneglar jag bort mot den andra kassan för att se om jag hann först. Då ser jag att den som jag hamnat bakom, om jag valt den andra kassan, står och försöker betala med sitt kort. Det är uppenbarligen första gången för när jag packat mina påsar och går mot utgången, hör jag fortfarande kassapersonalens myndiga stämma "- Ingen fara då gör vi om. Tryck in kortet..".
Yes! Jag valde rätt kassa idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar