onsdag 5 januari 2011

Musen och äpplet del 1

Igår när jag väntade på bussen till jobbet, så såg jag något kila i ögonvrån. Tittar ner och ser den sötaste lilla musen kolla läget intill mej. Eftersom jag var på jobbet vid 7 igår så var det kolmörkt varför jag inte lyckades få en bild på den lilla. Men den kilade omkring i jakt på något att äta och hoppar plötsligt upp på min sko! Jag lät den hållas eftersom jag inte är rädd och så ville jag ju se vad han hade i kikaren. Men så kom en man och ställde sej bredvid och vips så var musen borta.
Jag har tänkt på musse mus sedan dess och konstaterat att han inte kan ha det lätt i dessa tider. Därför tog jag idag med mej ett äpple. Precis när bussen kommit så smet jag bakom kuren och lade äpplet där musen sprungit in dagen innan. För om någon skulle haja vad jag höll på med så skulle jag bli idiotförklarad.
Man kan liksom inte mata möss, då ökar ju de i antal. Men han var ju så söt..

2 kommentarer:

  1. Hallå?! Vars e del 2?!?!!!!
    <3

    SvaraRadera
  2. Här ju! Http://ejeojag.blogspot.com/2011/01/musen-och-applet-del-2.html

    SvaraRadera