lördag 22 januari 2011

Vilket skratt är rätt?

Om jag ska skratta åt någon i ett SMS, på Facebook, i en kommentar på någon blogg eller i mail så finns det otaliga sätt att skriva det på. Men vad betyder vad?
Ett haha är väl för att något är sådär lagom kul, man kanske skrattar lite plötsligt åt något för att sen gå vidare. Skriver jag haha! däremot känns det lite hårdare, nästan lite elakt fast jag sällan menar att vara det. Eller betyder det bara att man garvar högt?
Men HAHA då? Samma grej fast ännu mer högt? Det där evighets hahahahahahahaha lutar väl åt att man släpper allt, och bara garvar?

Det är kanske så att ju fler haha's desto roligare är det? Men kan det bli roligare än betydelsen av hahaha? För hur länge kan man garva så här på pränt?

Jag skriver oftast ett haha eller ett hahahah där jag slutar med ett h, för att markera att jag garvade mycket, typ. Fast egentligen så garvar jag ju inte varje gång jag skriver. Det kanske man ska?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar