söndag 23 januari 2011

Min rena keramikhäll

Mina tidigare boenden har nästan uteslutande haft gasspis. Således har jag inte lagt så mycket vikt vid det här finputset som jag tydligen behöver nu.
Vi har alltså en keramikhäll här. Och den bör man tydligen behandla som en mycket nära vän. Först så ska man absolut inte använda kökssvampens gröna sida utan med fina rörelser torka med den gula sidan (jag snackar klassisk Scotch Brite). Sen ska man ha en speciell skrapa som ska ta bort små små avlagringar som bränts fast. Sen förstår ni, så ska man smörja in med massa keramikrent och låta stå en si så där fem minuter. Därefter avslutar man att med cirkulära rörelser torka av ytan med hushållspapper.
Resultatet blir enastående och tacka fan för det. Så som man behöver slita.

1 kommentar:

  1. De cirkulära rörelserna kommer att upphöra efter några månader, för du inser att hur du än torkar, om det är vågrätt el lodrätt el runt runt så blir de rent än då!!! Hahahaha H ;-)

    SvaraRadera