tisdag 25 januari 2011

Utmaningen


Har blivit utmanad av min bloggvän Alfan och vem är jag att inte anta den utmaningen liksom? So here it goes:
1. Hur länge har du bloggat?
Inte länge alls. Började i maj 2010 så snart är det ett år!
2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Kanske 10-15 stycken.
3. Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är i dagboksform men jag följer även några inredningsbloggar och gör det själv-bloggar.
4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag nog! Skriver inte så mycket utan postar mest inlägg med bilder och små texter bara. Så att alla kan ha koll på mej.
5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag är inte alls vidare privat av mej. Några inlägg om funderingar och tankar har jag bjudit på men för det mesta är det bara vardagsdravel.
6. I vilken utstäckning bloggar du för att få bekräftelse?
Ganska mycket. Skulle inte skriva här om jag inte hade några läsare.. Men andelen läsare behöver dock inte vara stor för att jag ska skriva. Och en kommentar är alltid välkommet!
7. Har du träffat folk IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nej det har jag faktiskt inte.
8. Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Absolut. Har följt några bloggar där det är tydligt att man lever för bloggen snarare än för sitt "vanliga" liv.
9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Jag har bloggat under så kort tid att jag än så länge bara tycker det är kul. Skulle jag en dag vakna upp och känna att "
Nä nu pallar jag inte mer", då slutar jag!
10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Jag hoppas det! Ett fantastiskt sätt att få uttrycka sig och samtidigt ge nära och kära och alla andra något att läsa om.
Jag utmanar dej Tessan! Vågar du..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar