måndag 28 februari 2011

BVC-kontroll

Sitter i väntrummet på BVC. Det är dags för en sen 18-månaderskontroll. Eje har skitkul med alla leksaker medan jag hänger i soffan. In kommer en mamma med hennes dotter. Tippar på att ungen var 4 år. Hon rusar fram till två stora grävskopor och drar dem glatt mot sin mamma och säger "Snälla lek med mej mamma". Varpå mamman säger "Nej usch jag vill inte röra några leksaker här inne det är fullt med bakterier på dem". Sen ber hon dottern släppa allt och att sätta sej på bänken istället. Stackars barn. Blev så lack att jag hade lust att slicka på alla leksaker och be Eje göra detsamma. Men det är ju äckligt så jag lät bli. Och fet var hon också.

Kontrollen gick bra och Eje gick igenom utan anmärkning. Han mäter nu 88 cm och väger 13,5 typ. Hade hoppats på lite mer i vikt med tanke på hur jag ojar mej när jag får bära runt på honom..

3 kommentarer:

  1. Det är vanligare än du tror.. :( Gillar inte heller den typen av uttalanden!

    SvaraRadera
  2. Haha! Ännu en glädjestund framför din blogg. Bra skrivet!

    SvaraRadera