torsdag 3 februari 2011

Just det doktorn var det

Idag var det faktiskt inte Eje som hade tid, utan jag. Det är nämligen så att i slutet av graviditeten med Eje så fick jag ont i mina handleder. Det här har förföljt mej sedan dess och nu har det blivit så pass illa att det var dags att gå och kolla läget. Har nu fått remiss till en arbetsterapeut och Voltaren utskrivet. Vi får hoppas att det hjälper.

Läkaren pratade om en karpaltunnel och det hade tydligen med svullnaden från graviditeten att göra.


Svullnad tänkte jag. Jag var väl aldrig svullen?

2 kommentarer:

  1. Välkommen till karpaltunnel klubben, mitt råd är handledsskydd om nätterna. Då blir det inget tafsade av :D....

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! Vad härligt det är att INTE vara gravid!
    Lycka till m handlederna, jag har haft problem sedan Hugo var bebis och det är ju snart sju år sedan. Det har hjälpt med Voltarengel, Ipren, Voltarentabletter mm. På mig kommer det liksom i skov. Har väl inte världens mest passande jobb för denna åkomma heller...
    Stor kram Emma

    SvaraRadera