onsdag 9 februari 2011

Skadorna fortsätter

Jag nämnde tidigare att det börjat ett nytt barn på Ejes dagis som ofta går till attack. Dessa attacker verkar blivit en del av vardagen för varje dag när jag hämtar honom så har han ett nytt rivmärke. Har bett personalen ha extra koll samt att säga till föräldrarna att de bör klippa barnets naglar ordentligt.


Men det verkar inte hjälpa. Vad gör man? Kan ju inte begära mer än jag gjort nu. Jag hoppas att det ska sluta snart för jag vill inte att Ejes ansikte ska vara full av rivsår..

2 kommentarer:

  1. Men stackars lille Eje. Inte ska han behöva attackeras på dagis på dagarna. Tänk om någon attackerade mig på jobbet och klöste mig i ansiktet. Vilken hemsk tanke... Personalen får väl ha bättre koll tycker man.
    /Partner in life and in crime

    SvaraRadera
  2. Personalen har väl skyldighet att upplysa rivungens föräldrar om det olämpliga i rivungens beteende, samt föreslå utredning för rivungen? Det är inget du skall acceptera.
    Jag ska fråga mina förskollärarbekanta hur man gör med rivungar.

    SvaraRadera