måndag 21 februari 2011

Dreads

Idag på Lidingötåget så kände jag att det luktade, ni vet, surt. Som att det var en hemlös med en dusch för fem månader sedan i bagaget. Ibland inbillar jag mej även att det är typ så lik luktar. Att det skapas någon slags sursöt odör av gamla kroppsvätskor och gammal hud. Usch! I alla fall, lukten. Det luktade på tåget. Så när jag stiger av så hamnar jag bakom en kille med dreads sen tidigt 2000-tal på huvudet. Direkt kände jag vart lukten kom ifrån.
Så så måste jag ju ställa mej frågan varför? Om det nu är så svårt att bibehålla en civiliserad hygien med de där tjocka repen till hår, är det inte dags att ta bort dem då? Eller vill han lukta lik och vara bebodd av tusentals små kvalster som gottar sej i hans döda rester?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar