tisdag 15 februari 2011

Hubbabubba

Fan va jobbigt det kan vara att kallprata med människor man inte känner ibland. Gick ut genom dörren precis samtidigt som grannen i lägenheten bredvid i morse på väg till tåget och jag hade inget annat val än att slå följe. Egentligen hade jag velat dra upp luvan, ignorera hennes "God morgon" och kuta åt andra hållet. Som tur är så har hon en dotter i någorlunda samma ålder så jag spelade ut barn-kortet. Men det går ju inte att snacka om ungar och dagis och sovrutiner hur länge som helst så det fick bli om vädret, jobbet och annat halvintressant. Visst var det rätt kul att få veta lite mer om grannarna man hör från badrummet om kvällarna. Men det var fan jobbigare än trevligt ändå.
Tur att jag försov mej för det innebär att jag inte kommer att stöta på henne imorgon. För då är jag i tid. Gudbevare mej om vi möttes igen för vad ska vi då prata om?

1 kommentar: