tisdag 22 februari 2011

Paranormal Activity

Av en slump så zappade vi förbi en kanal igår som 30 minuter senare skulle visa Paranormal Activity varför jag fick idén att "den kan vi ju se"! Har säkert sagt det förr men jag har alltså sett femtioelva skräckisar i mina dar och skräms sällan av dem numera. Förutom Orphan då, som jag blev uppriktigt skrämd av.
I alla fall. Paranormal Activity är en lågbudgetfilm som ska ge en dokumentär känsla och det var två utav anledningarna till att jag var lite avigt inställd. Har nämligen sett Blair Witch Project vilken inte skrämde mej något alls.

Men vet ni, den här filmen skrämde fan skiten ur mej!
Känslan påminner starkt om en annan film jag såg många gånger som ung, Witchboard, som också handlar om onda andar och jag kommer så väl ihåg hur rädda vi var. Hade en bibel under kudden och blåa ögat som örhänge som skydd när det var dags att sova.
Men nu är jag vuxen och har varken bibel eller det blåa ögat kvar så jag fick lägga mej under täcket och försöka slå bort alla tankar i huvudet. För det är ju de som är värst! Det är därför dessa filmer är så påtagligt otäcka, något sätts igång i huvudet och man kan inte sluta fantisera.


Det jobbiga är att det finns en tvåa ute och en tredje är på g. Så jag får väl fortsätta skita på mej för nu finns det ingen återvändo - jag måste se dem alla..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar